Enpresa egiteko hiru modu, zein da zurea? Aldaketarako motibatuta al dago?

Denbora azkar doa, oso azkar. Ez da astebete amaitzen eta hurrengoa hasten da, ezta? Zenbat aldiz pentsatzen duzu zure enpresan zerbait egitea, desberdintasuna markatu ahal izateko. Zerbait erabilgarria, estrategikoa, zure taldea hobeto antolatzeko zerbait, modu enpatikoagoan erlazionatzea, ideia hobeak izatea... baina, noski, noiz egin behar da, denborarik ez badago?

Hiru enpresa mota. Zer antolaketa-estilorekin identifikatzen zara?

Erakundeak sentsibilitatearen arabera katalogatu ditzakegu, hobetu beharreko alderdiak detektatzeko eta konponbidea emateko gaitasunaren arabera. Badakigu aldaketei aurre egitea ez dela erraza, baina lehenengo urratsa kontzientzia hartzea da. Gero, buruan eta agendan lekua egiten hastea.

Enpresa batzuek badakite zerbait kirrinka egiten duela eta hori bere kabuz aldatzeko zain geratzen dira. Kexan geratzen dira. Geldiarazita daude edozein motatako aldaketei aurre egiteko, eta ez dakite zer premia duten. Izan ere, gutxi gorabehera egunerokotasunaz arduratu daitezke, "Suak itzali", nahiz eta hori ez izan benetan nahi dutena, ezta beharrezkoa dena ere.

Beste batzuek badakite ondo legokeela gelditzea, hausnartzea eta etorkizunean gehiago -eta hobeago- pentsatzea, baina ez dute argi ikusi. Egunerokotasunean murgiltzen dira eta edozein gogoeta mota atzeratzen dute krisi batek astindu arte. Pentsatzen dute horrelako hausnarketak luzeak izango direla, esperientziak esaten duenean ondo diseinatutako eta erraztutako partaidetza-prozesu batek ilusioa sortzen duela, inplikatzen duela eta oso arina dela. Oso aste gutxi barru elkarrizketa emankorra sor daiteke eta hausnarketa interesgarriak jaso, etorkizunari kohesio handiagoz aurre egiteko.

Hirugarren enpresa-motan, nahiz eta jakin zer zaila den hausnartzea norberaren beharrizanak ezagutzeko, etorkizun hobeago batera daraman bidea marraztu egiten dute. Martxan jartzen dira. Zaila izan arren, egiten dute, eta pixkanaka egiten diote aurre aldaketari. Era sortzailean. Badakite egiteko modu berri hori funtsezkoa dela, eta hori izango da benetan desberdintasuna ezarriko duena. Bidean konturatzen dira tresna berriak aldatu eta ikasteko borondateak energia ematen diela, pentsatzen duten bitartean eboluzionatu dezaketela eta erakunde gisa eboluzionatzen duten bitartean pentsatu dezaketela. Benetan ulertzen dute ez direla gelditu, prozesuak berak bitaminak eman dizkiela baizik.

Beti egon behar du espazio bat, txikia izan arren, garrantzitsua dena, estrategikoa dena, taldea eta enpresa bultzatzen dituen motorra dena. Arreta jartzea denbora irabaztea da.

Lan-bizitza aurrera doa, eta horregatik da garrantzitsua erronkei modu egokian heltzea, inplikatuz. Pertsonak partaide eginez eta une egokian zerbait esploratzeko ilusioa kutsatuz.

Bide batez, pentsatu duzu hiru enpresa horietako zeinetan egiten duzun lan? Eta zein izan nahiko zenuke?

Errealitatearen eta desioen artean oso espazio baliotsua dago. Gauzek zure lanean hobera egin dezaketela uste baduzu, egin zure esku dagoena agendara pasatzeko. Denborarekin eskertuko duzu.

Hurrengo post-a
Ba al daki zure taldeak norantz doan enpresa? Zure esku dago talde kohesionatu bat izatea.