Irakasten ikasi: parte hartzeko metodologiak zure formakuntzak eragina izan dezan.

Post Image

Prestakuntza zure lanbidea bada – Edo haren zati garrantzitsua –, saihesten ari zaren galdera giltzarri hauek planteatu behar dituzu:

1. Zer emozio sortzen dituzte zure prestakuntzek bertaratzen diren pertsonengan? Eta nola dakizu?

2. Zer alde dago zure tailerrera iristen den pertsonaren eta joaten den pertsonaren artean? Zer bilakaera izan du?

3. Galdetu al diozu zeure buruari zer espero duten zugandik eta ikastaroarengandik? Are gehiago, pentsatu duzu nola jakin?

4. Ezagutza edo motibazioa ahalbidetzen duzu? Irakasten duzun hori, modu esperientzialagoan egin dezakezu?

5. Eta kontatzen duzuna norbaitek jakingo balu aretoan? Nola aprobetxatu ahal da ahalik eta gehien ikasleen adimenean banatutako ezagutza?

6. Saio baten egitura prestatzean, nork agintzen du benetan? Power Point-a al da?

7. Nola daramazu denboraren kudeaketa prestakuntzaren aurretik eta prestakuntzan zehar? Zer baliabide dituzu?

8. Prestakuntzako profesionala zaren aldetik, zeri diozu beldurra?

9. Nolakoak izango lirateke zure formazioak beldur ez bazina?

10. Zure bizitzan zehar jasotako formazioetatik, zein izan da gehien gustatu zaizuna? Zergatik?

11. Noiz izan da zure formazioetan zerbait berria sartu duzun azken aldia?

 

Jakina da galdera egokia egitea erantzunaren parte dela. Baina gaian sakondu nahi baduzu, ikaskuntza esanguratsua sustatzeko funtsezko alderdietako bat da parte hartzeko metodologien bidez saioak erraztea, pertsonek zapore ona izan dezaten eta prestakuntza-helburuak lor daitezen.

Ondo aplikatutako partaidetza-metodologia horiei esker, zure prestakuntzak eta lan-saioak erabilgarriak eta zirraragarriak dira. Esperientzia- eta partaidetza-ikuspegitik, gertuago egongo zara hori lortzetik.

Zure prestakuntza-saioetan metodologia parte-hartzaileak txertatzeko estrategiak

1. Prestakuntzaren aurrekoak lantzea: egitura eta diseinua. Planifikatzeaz gain, intuiziorako eta inprobisaziorako ere lekua uzten du.

2. Jam metodologietan sakontzea. Bertan, saioaren egitura lantzen da, parte-hartzaileak ikaskuntzaren protagonista izan daitezen. Jazz partitura bat balitz bezala.

3. Edukiak ikasleen beharretara eta haien irudimen eta gogoetara egokitzea.

4. Edukiei buelta emango dieten tresna eta dinamiketan zentratzea: esperientziaren bidezko ikaskuntzaren oinarria da.

5. Saioaren fase bakoitzerako dinamikak martxan jartzea: konfiantzazko ingurune bat sortzeko aukera ematen du, kontzeptuak bateratzeko, banakako eta taldeko hausnarketetarako.

6. Prestakuntzaren hasiera eta amaiera zaintzea, sentsazio onak sortzeko.

Estrategia erraz horiei esker, zure prestakuntzetara joaten diren pertsonek beren errealitatera egokitutako ezagutza eraman ahal izango dute. Aholku horiek hainbat lan-testuingurutara egokitu daitezke.

Hurrengo post-a
Nola motibatu telematikoki lan egiten duen taldea? Zure taldeak pijamaren sindromea du?